vrijdag 28 januari 2011

Jij bent jij

Amsterdam 28 januari 2011.
Vandaag is een goeie zonnige dag om een blog te beginnen.
Geen idee hoe het werkt maar ik ga ervoor.
Bemoediging, dat is het thema.
De belangrijkste zin; Jij bent jij en zo, zoals je bent, ben je goed genoeg.
Laat deze zin maar eens op je inwerken.
Is het zo? Mag het, goed genoeg of ben je meer van; ik ben wel ok, maar.......
Ik heb zelf 4 kinderen en ik ben er inmiddels wel achter hoe belangrijk het is dat kinderen weten, voelen en geloven; je bent zoals je bent goed genoeg. Je bent belangrijk, waardevol en waard om van te houden. Dat is de basis voor groei. Daar ligt het vertrouwen voor een goede ontwikkeling.

Gisteravond Prem gezien? De herkansing. Dat doet hij geweldig. Hij legt de vinger op de zere plek in de samenleving. Een hoofd van de school die een kind volledig isoleert om hem uit te dagen harder te werken. Ja, dat lukt natuurlijk niet. Prem pakt dat goed aan, hij snapt hoe het werkt bij kinderen. De mens is een sociaal wezen en zijn grootste doel is om erbij te horen en daarover ga ik schrijven, schrijven, schrijven en  schrijven.

http://www.meermoedmeermens.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten