woensdag 16 februari 2011

Mijn trouwdag

Vandaag 7 jaar geleden, een hele koude, maar ook zonnige dag, gingen we trouwen. s' Morgens vroeg, lekker goedkoop, op de fiets naar het stadhuis in het mooie westerpark, waar wij elkaar, in het bijzijn van de getuigen en onze 4 kinderen het ja-woord gaven. Daarna feest en gezelligheid.
Maar vandaag hebben we zelfs nog geen tijd om het feit te vieren. Iedereen is druk bezig en pas vanavond om half acht zijn we weer bij elkaar. Maar het geeft niks. We zijn zo gelukkig samen.
Als Encouraging-Trainer geef ik ook relatietrainingen. De deelnemers voor deze training houden zich vooralsnog schuil achter de 'geraniums'. Dat is het missen van een uitgelezen kans.
Zelf deed ik de training een aantal jaar geleden en het gaf me zoveel inzicht, plezier en realiteitszin. Ik weet nu wat ik met bemoediging, zelfstandigheid en daadkracht zelf kan doen om de relatie levendig te houden en vooral niet te gaan zitten wachten tot mijn man doet wat ik van hem verwacht.
Dat gun ik iedereen die een relatie heeft en die goed wil houden. Ik kan het iedereen aanraden en je hoeft er geen problemen voor te hebben. We zijn in deze tijd geneigt om veel training te doen voor ons werk en voor onze eigen persoonlijke ontwikkeling, maar dat er nog veel te leren valt over onze relatie en hoe ermee om te gaan is eigelijk nieuw. We wachten meestal tot het gewoon niet meer gaat en dan zijn echt helemaal uitgekeken op elkaar. Maar het hoeft niet.
WAAR WACHT JE NOG OP? heet deze unieke en leuke training. het geeft je het inzicht en de tools om aan de slag te gaan in je relatie. dat is investeren en samen profiteren, want je doet het alleen. Als de een zijn/haar gedrag verandert, verandert de relatie.
Ik kan het iedereen aanraden. Ik ben niet bang meer voor levenslang; ja, ik wil. Laat de champagne maar knallen. Of jee, heb ik nog tijd om die te kopen, of zal mijn man er mee thuis komen vanavond. oh, nee, zelfstandig handelen. op naar de champagne. Proost!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten