woensdag 2 oktober 2013

Hello there anywere,

omdat ik ouder word, ik ben al 54, word ik steeds vaker geconfronteerd met mensen die dood gaan. Ik was laatst op een begrafenis en daar stond een foto van deze persoon op de kist. Ik denk dat ze gewoon geen goede foto hadden, want hij was onscherp en vaag. het deed geen recht aan de persoon die we wilden herdenken. Ik moest er steeds naar kijken en vond het zo armoedig om zo te eindigen.

Het was niet de eerste keer dat me dat opviel. ja, natuurlijk, opeens heb je een foto nodig en duik je in het vakantiealbum en vind je die enigzins nog lijkende vrolijke foto van dit geliefde mens. daar moet je het dan maar mee doen.

Dus, lieve lezer, maak ieder jaar een goede foto van jezelf of laat die maken, een mooi portret, waardig, zoals je bent; belangrijk, waardevol en waard om van te houden.
Ik liet Kees, mijn man, hij is fotograaf, deze mooie foto maken en ik ben er heel blij mee. Gelukkig leef ik nog en kan ik er ook zelf nog van genieten. Maar toch, iets om over na te denken, toch?


Amsterdam 2 oktober 2013

1 opmerking: