donderdag 3 februari 2011

ZON

Het is zo zonnig vandaag. Ik merk dat ik niet meer gewend ben aan het vele licht. het schijnt door de ramen, althans, dat zou zo zijn ware het niet dat de ramen zo vies zijn dat je er eigenlijk niet doorheen kan kijken. Dat zie je nu zo goed.
En dan het dilemma; ga ik de ramen wassen zodat ik er weer doorheen kan kijken onder deze zonnige omstandigheden of ga ik liever naar buiten om in de echte zon te lopen, ik moet toch nog een boodschap doen en ach dat ramen wassen kan ik morgen ook nog doen. Dit is een echte levenstijl kwestie. Ik loop zelf liever weg voor dit soort huishoudelijke taken, waarbij er zoveel randvoorwaarden zijn; de vensterbanken legen en dan ook meteen maar schoonmaken, al dat water langs die ramen en hoe zat het ook alweer om zonder strepen te wassen, straks zijn ze nog vieser dan ze nu al zijn vanwege strepen en vegen, nou, laat maar zitten, denk ik dan. Stofzuigen vind ik veel fijner. Je hebt meteen resultaat en heb je geen zin meer, stekker eruit en later ga je weer eens verder. Alleen mijn man die vraagt zich dan af; waarom staat die stofzuiger dagenlang in de gang of midden in de kamer? Ja, ik was aan het stofzuigen en straks ga ik weer verder...ja ja.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten